وبلاگ تخصصی نرم افزار ای ار پی (erp)

اولین وبلاگ تخصصی مربوط به نرم افزار ERP

وبلاگ تخصصی نرم افزار ای ار پی (erp)

اولین وبلاگ تخصصی مربوط به نرم افزار ERP

نرم افزار erp چیست

يكشنبه, ۲۷ تیر ۱۴۰۰، ۰۹:۲۷ ق.ظ

 

امروزه اهمیت و لزوم استفاده از نرم افزار ERP در سازمان‌ها بر کسی پوشیده نیست و هر روزه سازمان‌های بیشتری جهت راه‌اندازی و به‌روزرسانی این سامانه‌ها در سازمان خود اقدام می‌نمایند. به همین جهت نگاهی کوتاه بر این سامانه‌ها و مزایای راه‌اندازی این سامانه‌ها در سازمان‌ها خواهیم داشت.

ERP چیست؟

ERP کلمه مخفف شده‌ای از 3 کلمه سازمان‌های بزرگ (Enterprise)، منابع (Resource) و برنامه‌ریزی (Planning) می‌باشد. نرم افزار های ERP سامانه‌هایی هستند که تمامی منابع یک سازمان را مدیریت می‌کنند. یکپارچگی و فرایند‌محور بودن در این سامانه‌ها از نقاط بارز و مهم تلقی می‌گردد؛ همچنین این سامانه‌ها شرایط و امکانات لازم جهت برنامه‌ریزی و استفاده بهینه از منابع سازمان را فراهم می‌کنند.

به طور کلی اگر بخواهیم نرم افزار ERP را به زبانی ساده تعریف کنیم، می‌توان گفت که ERP یک بسته نرم‌افزاری استاندارد به‌صورت جامع و ماژولار است.

نرم افزار erp شامل ماژول‌های آماده و یکپارچه‌ای است که با توجه به بهترین راهکارهای به‌دست‌آمده در صنایع یکسان با سازمان شما از پیش آماده و مهندسی شده است که پس از طی مراحل اولیه پیاده‌سازی با توجه به کسب و کار شما قابل پیکره بندی و سفارشی‌سازی می‌باشد.

این بسته نرم‌افزاری دارای انعطاف بالا، فرآیندگرا و اطلاعات محور بوده که تمامی فرایندهای اصلی برای رسیدن به ارزش افزوده در سازمان شما را شامل می‌شود.

 

 

چه زمانی نیازمند نرم افزار ERP هستید؟

به‌طورکلی 5 نشانه اصلی برای نیاز سازمان شما به یک سامانه مدیریت منابع سازمانی (ERP) وجود دارد:

  • زمانی که متوجه شوید هزینه و منابع زیادی را صرف نظارت و مانیتورینگ می‌کنید
  • عدم وجود یکپارچگی بین واحدهای شما باعث صرف هزینه‌های اضافی می‌شود
  • زمانی که قادر به تصمیم‌گیری در لحظه بر مبنای اطلاعات نیستید
  • زمانی که گردش کار شما به پیشرفت کسب‌وکارتان کمکی نمی‌کند
  • زمانی که کیفیت ارائه خدمات شما به مشتری کاهش یافته است

 

دلایل پیاده‌سازی نرم افزار ERP چیست:

با توجه به هزینه‌های بالا برای اجرای چنین ابتکاری چه چیزی می‌تواند به یک سازمان برای اجرای سیستم مدیریت یکپارچه انگیزه دهد؟

  • آیا بازگشت سرمایه‌ی مدنظر نقش مهمی را در تصمیم‌گیری برای پیاده‌سازی ایفا می‌کند؟
  • چگونه یک سازمان تصمیم می‌گیرد که کدام ماژول را پیاده‌سازی کند؟

پیاده‌سازی نرم افزار ERP برای بهبود عملکرد کسب‌وکار است. سازمان‌های بسیاری همچنین علاقه‌مند به کشف موقعیت خود برای رشد، کاهش سرمایه کاری و خدمت بهتر به مشتریان هستند. 

مقایسه این موضوع با سال گذشته نشان می‌دهد که تمایل برای آسان‌تر شدن کار نیروی انسانی و جایگزینی سیستم موروثی بیشتر شده است.

به این معنی که ادغام بین حوزه‌های عملکردی مختلف که در یک زنجیره ارزش قرار دارند، به‌منظور بهینه‌سازی فرایندهای کسب‌وکار یک سازمان و حصول اطمینان از هم‌ترازی عملی بین فرایندهای کسب‌وکار می‌باشد.

بر پایه این بهینه سازی در فرایندهای بحرانی، نرم افزار ERP انتخاب‌شده کمک می‌کند که استراتژی‌های سازمان در جهت بهبود رشد وزیر ساخت‌های قابل قیاس، موفق‌تر عمل کند.

جهت مطالعه ادامه مطلب بر روی لینک زیر کلیک کنید:

نرم افزار erp چیست

 

 

  • ilia erp

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی