وبلاگ تخصصی نرم افزار ای ار پی (erp)

اولین وبلاگ تخصصی مربوط به نرم افزار ERP

وبلاگ تخصصی نرم افزار ای ار پی (erp)

اولین وبلاگ تخصصی مربوط به نرم افزار ERP

تفاوت ERP ایرانی و خارجی

يكشنبه, ۲۷ تیر ۱۴۰۰، ۰۹:۴۷ ق.ظ

تفاوت ERP ایرانی و خارجی در چیست و مقایسه ERP ایرانی و خارجی

سامانه‌های ERP در بازار کسب و کار جهانی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند. در کشورمان نیز این سامانه‌ها موردتوجه قرار گرفته‌اند و هرروزه سازمان‌های جدیدی به لیست مشتریان این سامانه می‌پیوندند.

از بین شرکت‌های بزرگ در جهان که این سیستم‌ها را ارائه می‌دهند، می‌توان به شرکت‌های SAP Microsoft، Oracle و Focus Softnet اشاره کرد.

مزایا و معایب شرکت‌های خارجی ارائه‌دهنده نرم افزار ERP چیست:

برخلاف تفکر عمومی که نرم‌افزارهای خارجی موفقیت چندانی در بالابردن سرعت کارایی شرکت‌های داخلی نداشته است، این نکته لازم به ذکر است که نرم‌ افزار ERP خارجی به دلیل اینکه بر پایه فرایندهای استاندارد جهانی بنا شده‌اند و تجربه پیاده‌سازی موفق در صنایع مختلفی در مقیاس جهانی را دارا هستند، در صورت پیاده‌سازی مناسب و اصولی، می‌توانند به موفق‌ترین سامانه‌ها در کشور بدل شوند.

طبق تحقیقات صورت‌گرفته توسط کارشناسان، مهم‌ترین دلیل عدم موفقیت پروژه‌ها عدم آگاهی سازمان‌ها از تفاوت میان MIS و ERP و روند اجرایی متفاوت آنهاست.

مهم‌ترین دلیلی که می‌توان به آن اشاره کرد عدم ارائه لایسنس و عدم پشتیبانی مناسب از نرم‌افزارهای خارجی و عدم دسترسی به این شرکت‌ها جهت اعمال تغییرات در نرم‌افزار به دلیل تحریم‌های بین‌المللی می‌باشد.

 

یکی دیگر از دلایل مهم شکست، بومی نبودن و عدم تطابق نرم‌ افزار ERP خارجی با کسب و کار کشورمان ایران می‌باشد که این امر نیز در شرکت توسعه یکپارچه ایلیا با استفاده از نیروی آموزش‌دیده متخصص و بومی‌سازی نرم‌افزار توسط تیم فنی و مهندسی داخلی ایلیا مرتفع گردیده است و این پروسه بومی سازی با موفقیت در ایران انجام پذیرفته است.

جهت مشاهده مقاله کامل بر روی لینک زیر کلیک کنید:

تفاوت ERP ایرانی و خارجی

  • ilia erp

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی